Tonzon wordt nieuwe partner IJSTIJD!

De KNSB heeft in TONZON een nieuwe sponsor gevonden voor IJSTIJD!, het jaarlijks terugkerende marketingcollectief van tijdelijke ijsbanen in stads- en dorpscentra. Het bedrijf wordt ook partner van een eventuele Vierdaagse op natuurijs.

Ton Willemsen van Tonson tussen de shorttrackers (foto aangeleverd)

TONZON, dat innovatieve en opvouwbare isolatiematerialen produceert, maakte afgelopen winter zijn intrede in de schaatssport. Het bedrijf was sponsor van de nationale shorttrackers die in PyeongChang vier olympische medailles wonnen. Het zet nu de stap van de topsport naar de breedtesport. Door de tijdelijke ijsbanen te omarmen, hoopt TONZON zijn belangrijkste doelgroep nog beter te kunnen bereiken.

Schaatsplezier
“Wij zijn bij dat we onderdeel kunnen zijn van een maatschappelijk project als IJSTIJD!”, zegt Ton Willemsen, directeur van TONZON. “Het is mooi om te zien hoe wij een bijdrage kunnen leveren om zo veel mogelijk kinderen schaatsplezier te laten beleven op deze tijdelijke ijsbanen.”
Jeroen Kraaij, manager commercie van de KNSB: “TONZON hebben we het afgelopen jaar mogen verwelkomen als nieuwe sponsor van het shorttrack. Fijn dat we het bedrijf nu een passend nieuw project hebben kunnen bieden. Met IJSTIJD! kan TONZON zijn naamsbekendheid verder uitbreiden en zijn doelgroep nog beter bereiken.”

 Het in Enschede gevestigde TONZON is gespecialiseerd in warmte-isolatie. In woonhuizen, kantoren en andere gebouwen lekt te veel warmte weg via vloeren en muren. TONZON heeft een duurzame oplossing voor deze energieverspilling ontwikkeld: innovatieve foliën die warmteverlies voorkomen. Ook ijsclubs kunnen dit materiaal benutten, voor verduurzaming van hun complex ligt bovendien subsidie klaar.

 Thermosfles
“Je zou kunnen zeggen dat wij de thermosfles flexibel hebben gemaakt”, zegt Willemsen. “Onze innovaties helpen om de opwarming van de aarde te temperen.” Met die producten richt TONZON zich met name op de markt van huiseigenaren. Onder die doelgroep wil het bedrijf zijn algehele merkbekendheid vergroten via de landelijke campagne van IJSTIJD!.

De meeste tijdelijke ijsbanen in stads- en dorpscentra zijn open in de periode vanaf Sinterklaas tot en met kerstvakantie. Elke winter beleven daarop honderdduizenden mensen schaatsplezier. Tientallen banen kunnen via IJSTIJD! rekenen op ondersteuning vanuit de KNSB. KPN, dat mede-initiatiefnemer is, Croky en Trachitol zullen IJSTIJD! komende winter ook ondersteunen, samen met mediapartners 100%NL en De Telegraaf.

 

 

Artikel geplaatst op: 19 juli 2018 - 14:58

Gerelateerd

Delen